Tuesday, June 12, 2007

Kenangan semalam



Bulan Mei dan Jun 2007 membawa kenangan yang indah dalam helaian waktuku. Sempena Harim Guru 2007, Dewan Siswa menganjurkan pertandingan "Guruku Sayang" . Aku dan pelajar mendapat tempat pertama dalam pertandingan tersebut. Sekurang-kurangnya kemenangan ini dapat mengubat rasa kekalahan apabila tahun ini aku hanya dapat tempat "sagu hati" dalam pertandingan cerpen Hari Guru Peringkat Kebangsaan. Namun, aku pasrah dan menerima qada' dan qadar daripada Tuhan kerana tahun lalu Tuhan telah memberikan kemenangan kepadaku kerana aku Johan Kebangsaan. Kita sesungguhnya tidak boleh tamak dalam mengecapi kehidupan ini dan kebahagiaan dan kemanisan hidup haruslah dikongsi dengan orang lain. Pertandingan "Guruku Sayang" aku dan pelajar dapat menghadiri Majlis Hari Ibu dan minum petang bersama penyanyi "Mawi" di Golden Horses Kuala Lumpur juga bersama-sama dengan editor Dewan Sastera, Tatkala aku ke Langkawi untuk menghadiri Mesyuarat Laman Web Myschoolnet aku terserempak dengan penyanyi kegemaran anakku Syahmi iaitu Irwan Shah dari Indonesia. Aku telah memberinya surat di dalam kapal terbang agar dia menungguku di KLIA kerana untuk bergambar agar anakku boleh menatap wajahnya. Aku gembira dia menungguku dan kami berbual seketika dan bergambar.

No comments: