Tuesday, January 20, 2009

ALFATIHAH BUAT LONG TEH

Pada hari Isnin 12 Januari 2009, sewaktu aku menjadi pengacara majlis Perhimpunan Rasmi dan bersama Bapa Angkat Polis, aku menerima panggilan telefon daripada Mak Farzah mengatakan Long Teh sudah ada tanda-tanda akan menemuiNya. Aku segera memandu ke hospital. Petang jam 4.21 petang Allah telah menyayangi beliau kerana mengidap kanser pankreas. Selasa 13 Januari 2009 Long Teh dikebumikan.
Pada hari Rabu Mak Imah (anak angkat LongTeh yang dipelihara dari bayi) ada temu janji dengan doktor pakar 2, ya, Allah. Doktor menyatakan dia mesti masuk wad kerana kurang kalsium. Atas dasar kemanusiaan, aku membawanya pulang ke kampung mengambil barang kelengkapan dan kembali semula ke hospital. Pada petang khamis dia tiba-tiba sesak nafas dan dimasukkan ke ICU. Kasihannya dia... Dia mengalami kerosakan organ seperti buah pinggang, paru-paru, hati dan jantung. Tuhan... kasihannya dia. Selamatkanlah dia... Aku tidak mahu kehilangan seseorang dalam masa yang terdekat ini ya Allah. Selamatkanlah Mak Imah. AMIN

No comments: