Monday, August 27, 2007

Hai, tak sangka jadi pelakon!

Drama "Rajuk Raya" yang menjalani pengambaraan di Parit Raja memberikan kenangan manis buat aku dan pelajar-pelajar. Apa tidaknya, tanpa disangka PR Syarikat Network menghubungi aku mengatakan beberapa watak pembantu tiada. Aku membantu mencarinya. Untuk watak Kak Da aku beri kepada kawanku Cikgu Izatul Asikin. Watak ibu Wati kepada Cikgu Halimah. Watak kanak-kanak... Anak aku sendiri Mohamad Syahmi. Budak-budak bola jaring... pelajar-pelajarku. Aku sendiri berlakon sebagai jurulatih. Aduhai, begitu memenatkan! Shooting kat cuaca panas terik! Ulang skrip banyak kali untuk mencari sudut yang sesuai.... Nasib baik aku cikgu! Rupa-rupanya bukan senang buat drama... Tetapi bersama krew syarikat tersebut memberikan ilmu baru tentang perfileman.... Berjumpa artis dan pengarah. Yang manisnya.. Kami semua dapat bayaran. KITA NANTIKAN DRAMA TERSEBUT DI RTM PADA HARI RAYA PERTAMA HINGGA KELIMA UNTUK 5 EPISOD. Masanya belum ditetapkan lagi. Tunggu RTM. Penolong pengarahnya ada mengalakkan aku buat skrip drama TV. Entahlah... kalau buat pun mesti tidak ada adegan yang "PANAS" kerana drama dan filem juga satu ibadah untuk menasihati masyarakat agar menerima pengajaran daripada apa yang disajikan... SELAMAT MENONTON DRAMA TERSEBUT!

No comments: